2013/08/17

海外通販のトラッキング(再発送)

手違いで送り返されてしまった海外通販の荷物だが、dealextremeと何度かやり取りをして無事再発送された。

  1. [2013/06/12]発注
  2. [2013/06/18]最初の発送
  3. [2013/06/25]日本着、配達時不在扱いで受け取りできず(不在票はなかった)
  4. [2013/07/17]保管期限切れでdealextremeへ返送
  5. [2013/08/07]配送状況をdealextremeに問い合わせ
  6. [2013/08/08]①dealextremeから$2追加で再送もしくは返金対応すると回答あり
  7. [2013/08/09]再送を依頼
  8. [2013/08/09]②dealextremeから送付先住所の再確認
  9. [2013/08/09]住所確認回答
  10. [2013/08/12]③dealextremeから$2の支払い依頼連絡
  11. [2013/08/13]paypalで支払い手続き完了
  12. [2013/08/15]④発送連絡

dealextremeからの最初の回答はこんな感じ。

Dear Customer,

We apologize for all the inconvenience that we have brought to you.

We are sorry to inform you that your package has been sent back to us due to you haven't picked it up within the available time.

In this case DX will not be responsible for the returned package postage. For this order, we can arrange a resend or a refund.

If you want a resend, we must charge $2 postage. If you want a refund, we must also deduct the postage $2.

Which would you prefer?


Yours Sincerely,
Customer Service

dealextremeの対応は丁寧で迅速だった。おかげで今月中には受け取りできそう。

0 件のコメント: